Hoppa över navigation

MAX öppnar sjunde restaurangen i Malmö

2024-10-09 08:54 (Uppdaterad 2024-10-09 09:09)

MAX Burgers tillväxtresa fortsätter och restaurang nummer 155 i Sverige slår upp portarna onsdagen den 9 oktober vid Midhem i Malmö, burgarkedjans sjunde restaurang i staden. På restaurangen, belägen vid den norra infarten till centrala Malmö, finns plats för 222 gäster och i och med öppningen har MAX skapat 60 nya arbetstillfällen i området.

I Malmö öppnades första MAX-restaurangen på Stortorget 2008 och sedan dess har ytterligare fem enheter tillkommit: Ystadvägen (2011), Emporia (2012), Lockarp (2018), Svågertorp (2020) och Triangeltorget (2022). MAX öppnar nu den sjunde restaurangen i staden vid Midhem, bredvid McDonald's och Circle K. Restaurangen är nybyggd på platsen där ett hotell tidigare stått tomt under lång tid. Den 155:e MAX-restaurangen i Sverige har generöst med sittplatser, 137 platser inomhus och 85 utomhus och extra kapacitet för bilburna gäster med goda parkeringsmöjligheter samt tvåfilig drive in.

- Vi är glada över att ha etablerat ytterligare en restaurang i Malmö. Midhem kompletterar våra övriga sex restauranger väldigt väl och det är ett bra läge vid en av huvudinfarterna till Malmö. Med närhet till bostäder, idrottsplatser, shopping och kollektivtrafik hoppas vi att restaurangen ska bli ett välkommet inslag i stadsdelen, även om vår amerikanske granne inte verkar helt förtjust i vår etablering, säger Christoffer Bergfors vice vd på MAX Burgers.

Saha Wingtun är nytillträdd restaurangchef på MAX Midhem och har jobbat inom burgarkedjan i närmare 11 år, de senaste sex åren som restaurangchef. Enligt Saha finns det en unik familjekänsla inom burgarkedjan som han värdesätter högt.

- Jag är stolt över hur vi på MAX hjälper varandra och skapar en glädjefylld gemenskap på jobbet. Det är dessa värderingar som motiverar mig varje dag och som jag tror är en stor del av vår framgång som företag. Jag hoppas fler vill söka sig till oss, och bygga Malmös nya flaggskeppsrestaurang, säger Saha Wingtun.

Öppningsceremonin sker den 9 oktober klockan 10:00 och leds av Richard Bergfors, vd och Christoffer Bergfors, vice vd tillsammans med restaurangchef Saha Wingtun. På plats under ceremonin för att klippa det röda bandet finns Malmö FF som MAX sponsrar, representerat av Behrang Safari, tidigare spelare och numera ambassadör för Malmö FF Foundation som verkar som stöd för psykisk och fysisk hälsa hos barn och unga.

- MAX har en lång historia av att stötta föreningar och idrottsinitiativ och vi är oerhört stolta över att vara en del av Malmö FF fortsatta satsning inom fotbollen, säger Christoffer Bergfors, vice vd på MAX Burgers.

Restaurangen ligger på Lundavägen 28, 212 18 Malmö, och är öppen söndag till torsdag klockan 10:00 – 04:00 samt fredag till lördag klockan 10:00 – 06:00.