MAX är bäst på att ge service

2022-11-23 14:34 (Uppdaterad 2022-11-23 15:03)

Enligt en undersökning av ServiceScore® där man mäter hur svenska folket upplever kundbemötande och servicenivå kniper MAX första platsen i kategorin för restaurang- och cafékedjor.

Trots pandemi och utmaningar att rekrytera har den upplevda servicenivån ökat och MAX toppar listan. På botten i samma kategori hittar man Burger King och McDonalds.

ServiceScore® har sedan 2013 tagit tempen på hur svenska folket upplever kundbemötande och servicenivån inom olika områden. I kategorin restaurang- och cafékedjor ingår de större kedjeaktörerna inom mat- och caféer. Sedan start har kategorin återfunnits i mitten av de drygt tjugo kategorierna som ingår i studien, men samtidigt förbättrat sin servicenivå år för år.

För frågor kontakta Lovisa Haeger, pressansvarig på MAX
lovisa.haeger@max.se
0705 88 95 03

MAX Burgers grundades 1968 och är Sveriges äldsta burgarkedja. MAX vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Redan 2008 började MAX klimatmärka menyn och klimatkompensera för alla utsläpp från lantbrukarens jord till gästens bord. Sedan 2018 har MAX en klimatpositiv meny, vilket innebär att företaget binder mer klimatgaser än hela värdekedjan släpper ut och samtidigt minskar utsläpp i linje med FN:s globala 1,5-gradersmål. Från 2006 har 7-10 procent av den årliga nettovinsten fördelats till fattigdomsbekämpning och 2009 bildades stiftelsen Rättvis Fördelning. Hittills har 323 miljoner kronor före skatt avsatts från MAX till stiftelsen Rättvis Fördelning. Kedjan har 188 restauranger i fem länder och sysselsätter cirka 7 500 medarbetare. MAX omsatte 4,1 miljarder SEK 2021.